سایت‌های معتبر مقالات فارسی | معرفی به همراه لینک

27 فروردین 1401

معرفی سایت‌های معتبر مقالات فارسی

آیا برای کارهای تحقیقاتی و پژوهشی خود نیاز به مطالعه مقالات علمی و تخصصی فارسی دارید؟ یا به دنبال یک مقاله فارسی در زمینه مورد نظر خود هستید؟ خوشبختانه، سایتهای معتبر ایرانی هستند که امکان جستجو در میان مقالات و مجلات تخصصی فارسی و دانلود مقالات را ارائه می‌دهند. در اینجا می‌خواهیم برترین سایت‌های معتبر مقالات فارسی را به شما معرفی کنیم تا راحتتر بتوانید از این منابع علمی استفاده کنید.

پایگاه علمی جهاد دانشگاهی

یکی از برترین سایت‌های معتبر مقالات فارسی برای جستجو مقالات بصورت رایگان، پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی است. این پایگاه از سال 83 فعالیت خود را به عنوان تنها بانک اطلاعات علمی کشور با دسترسی آزاد آغاز کرده است. این سایت با هدف تامین منابع غنی علمی برای استفاده پژوهشگران و محققان اقدام به نمایه‌سازی متن کامل نموده است. در حال حاضر امکان جستجو در بین بیش از 500 هزار مقاله و 2200 نشریه وجود دارد.

از امکانات و خدمات این سایت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • معرفی نشریات علمی پژوهشی کشور
  • فهرست‌بندی نشریات علمی دانشگاه آزاد اسلامی
  • دسترسی به نشریات علمی سازمان‌ها و مراکز علمی ایران
  • امکان جستجوی پیشرفته براساس اسامی و عبارات کلیدی براساس مقاله‌ها، نشریات و نویسندگان
  • امکان مرتب‌سازی نتایج جستجو براساس فیلترهای مختلف
  • معرفی و فهرست مجلات ایرانی فهرست شده در پایگاه‌های معتبر بین‌المللی (ISI-Scopus)

و…

همچنین امکانات دیگری از جمله بانک همایش‌های علمی کشور و بانک طرح‌های پژوهشی و پایان نامه‌ها در این سایت وجود دارد که می‌توانید از امکانات آنها استفاده کنید.

مرجع دانش سیویلیکا

سیویلیکا یکی دیگر از سایت‌های معتبر مقالات فارسی است. این سایت، یک پایگاه اینترنتی خصوصی است که از سال 84 فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز نموده است. اکنون سایت سیویلیکا دارای بیش از یک میلیون عنوان مقاله علمی پژوهشی داخلی است. و منبع جامعی را در اختیار محققان و پژوهشگران برای انجام تحقیقات خود ارائه می‌دهد. سیویلیکا تشکیل شده از تعدادی از پایگاههای علمی پژوهشی است که هر یک آنها بخشی از نیازهای محققان و پژوهشگران را تحت پوشش قرار می‌دهد. برای استفاده از امکانات این سایت، باید عضویت در سایت انجام گیرد. از طریق بخشهای جستجو می‌توانید به مقالات در این سایت دسترسی پیدا کنید.

پرتال جامع علوم انسانی

پرتال جامع علوم انسانی یکی دیگر از سایت‌های معتبر مقالات فارسی است که به طور اختصاصی در حوزه علوم انسانی فعالیت می‌کند. این سایت به منظور ایجاد مرکزی برای دسترسی و مشارکت در فعالیت‌های علمی و پژوهشی در حوزه علوم انسانی آغاز به کار نموده است. اهداف این بانک اطلاعاتی شامل:

–          به وجود آوردن یک بانک اطلاعات جامع از مقالات و ایجاد دسترسی آسان به آنها

–          معرفی پژوهشگران و اساتید مربوط به حوزه‌های تخصصی علوم انسانی

–           ایجاد بستری برای جریان‌سازی و مدیریت محتوا در زمینه‌ی علوم انسانی

–          ایجاد زمینه مساعد برای بومی‌سازی علوم انسانی در کشور

یکی از ویژگیهای پرتال جامع علوم انسانی که آن را نسبت به سایر پایگاه داده‌های مشابه متفاوت می‌کند، دسته‌بندی موضوعی داده‌های علمی در آن می‌باشد. این سایت بیش از 3200 موضوع در حوزه‌های مختلف علوم انسانی را شامل می‌شود. یکی دیگر از مزیتهای پرتال جامع علوم انسانی دسترسی آسان و رایگان مخاطبان به منابع پرتال جامع علوم انسانی می‌باشد.

این سایت، طیف گسترده‌ای از موضوعات رشته‌های علوم انسانی را شامل می‌شود.به طور مثال، می‌توان مقالاتی در زمینه‌های مختلف از جمله تربیت بدنی، تاریخ، ادبیات و علوم سیاسی و… را در آن یافت.

بانک اطلاعات نشریات کشور یا مگیران

بانک اطلاعات نشریات کشور یا مگیران، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز نموده است. این سایت، توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شده است. و بعنوان پایگاهی برای معرفی و عرضه مطبوعات علمی و تخصصی کشور می‌باشد که پژوهشگران می‌توانند از آن استفاده کنند.  در حال حاضر خدمات این سایت به نشریات علمی و تخصصی ارائه می‌شود.

تعداد عنوان‌های  مجلات علمی و تخصصی که در این پایگاه جمع‌آوری شده است، در حال حاضر به بیش از ۳۰۰۰ عنوان در موضوعات مختلف می‌رسد. بسیاری از خدمات سایت مگیران به صورت رایگان ارائه می‌شود. اما برای دسترسی به متن مقالات و برخی خدمات تکمیلی نیاز به پرداخت حق اشتراک سالانه برای عضویت در آن می‌باشد.

مرکز مدارک علمی ایران یا ایرانداک

سایت ایرانداک مرکز ثبت و تنها آرشیو ملی اطلاعات پایان‌نامه‌ها، رساله‌ها، و پیشنهاده آنهاست. آرشیو پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانش‌آموختگان ایرانی خارج از کشور نیز در ایرانداک وجود دارد. ایرانداک، دارای بیشترین تعداد طرح‌های پژوهشی و گزارش‌های دولتی ثبت شده است.

اگر قصد جستجوی پایان‌نامه‌های فارسی را دارید این سایت با بیش از 600000 رکورد منبع خوبی برای این منظور است. اطلاعات مدارک علمی پایان نامه‌های مقاطع مختلف دانشجویان ایرانی و خارج از کشور، طرح‌های پژوهشی، مقالات مربوط به سمینارهای علمی و فرهنگی کشور و… در این سایت یافت می‌شود.

سایت مقالات فارسی و انگلیسی فایلینجا

برخی از برترین سایت‌های معتبر مقالات فارسی که مرجع خوبی برای پژوهشگران و محققان هستند را به شما معرفی کردیم. با این حال، اگر به مقالات ترجمه شده فارسی نیاز داشتید سایت فایلینجا یک سایت معتبر برای این منظور است. سایت فایلینجا، یک وب سایت مقالات آماده است. در این سایت می‌توانید به مقالات ISI ترجمه شده باکیفیت بالا دسترسی داشته باشید. همچنین امکان جستجو در بین مقالات و موضوعات مختلف و دسترسی آسان به آنها وجود دارد. در این سایت امکان دسترسی به مقالات انگلیسی معتبر نیز وجود دارد.

انتخاب پایگاه مقالات و نشریات علمی پژوهشی برای محققان

برخی از برترین سایت‌های مقالات فارسی معرفی شدند. می‌توانید برحسب نیازهای پژوهشی خود از هر یک از آنها استفاده کنید. اگر به دانلود مقالات علمی و پژوهشی فارسی نیاز داشتید سایت پایگاه جهاددانشگاهی sid.ir و سیویلیکا یکی از بهترین‌هاست. در صورتی که نیاز به جستجو در میان نشریات فارسی مختلف داشته باشید، سایت مگیران پایگاه اطلاعاتی جامعی در این زمینه ارائه می‌دهد. درصورتی که نیاز به مقالات در زمینه علوم انسانی داشته باشید می‌توانید پرتال جامع علوم انسانی را انتخاب کنید. و برای پایان نامه و طرح‌های پژوهشی، ایرانداک را انتخاب کنید. همچنین درصورت نیاز به دانلود مقاله ISI و مقالات علمی پژوهشی ترجمه شده می‌توانید از فایلینجا استفاده کنید.